Інноваційна діяльність по впровадженню інтерактивних форм роботи з кадрами. - 15 Лютого 2013 - Дошкільний навчальний заклад "Центр розвитку дитини"




Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Лютий » 15 » Інноваційна діяльність по впровадженню інтерактивних форм роботи з кадрами.
01:13
Інноваційна діяльність по впровадженню інтерактивних форм роботи з кадрами.

Реалізація щорічних освітньо-виховних завдань в центрі розвитку дитини «Сонечко» здійснюється за умови якісно нових підходів до роботи з педагогічними кадрами. Виходячи з цього, визначаємо форми методичної роботи. Їх суть полягає у підвищенні професійних умінь та навичок педагогів через ознайомлення і опрацювання науково-педагогічної літератури, вміння творчо використовувати і втілювати в життя передові ідеї та досвід роботи, сприяти розвитку загальнокультурного рівня.

Методична робота в нашому дошкільному навчально-виховному закладі "Сонечко” планується і проводиться з використанням інноваційних технологій, широко впроваджуються їх інтерактивні методи. 

Декілька років колектив  нашого ДНЗ працює над формуванням позитивної самооцінки та самоповаги як у дорослих, так і у дітей. Доцільними в роботі з педкадрами були ділові ігри "Оціни себе”, "Я серед людей” і т.д. Варто відмітити, що тепер ці ігри і безліч інших широко практикуються у навчально-виховному процесі з дошкільниками.

Досвідом з питання використання у роботі з дітьми принципів  програми Self esteem педагогічний колектив ділився з колегами дитячих садків міста . Під час практичного семінару проведено ділові ігри "Підтримай друга”, "Поділися з другом” , "Організовуємо семінар” та інші, де учасники семінару мали змогу закріпити знання не лише теоретично, а й практично.

Надбанням педагогічного колективу є система роботи по оздоровленню, вихованню здорової дитини. Під час розглядання проблем, для успішного їх розв’язання проводяться різноманітні традиційні і нетрадиційні, класичні і інтерактивні форми роботи.

Так, методом "мозкового штурму” вирішували питання раціонального чергування розумової та фізичної діяльності дітей; створення позитивного психологічного режиму в групах; вирішувалася проблема організації оздоровлення і загартування дітей в умовах ДНЗ і сім’ї .

Як результат, було вирішено розробити комплекси вправ у спортивних куточках, впровадити елементи оздоровчої гімнастики хатха-йога, дихальної гімнастики Бутейко.

"Мозковий штурм” має досить багато варіантів, описаних у різній літературі по-різному. Педагогам "Сонечка” більше подобається його "човниковий метод”, де присутні діляться на дві команди. В одній – критики, а в другій – новатори ідей. Ведучий пропонує проблему, учасники висловлюються, виходячи з позиції логіки.

Широко використовуємо в методичній роботі, а іноді й залюбки віддаємо перевагу проведенню "круглих столів”. Адже відомо, що коло (круг) – це символ гармонізації (за М. Монтессорі). Принцип обговорення проблем, вирішення ситуацій у колі, навколо вогнища, відомий ще з давніх-давен.

До участі в "круглому столі” запрошуємо фахівців з проблемних питань: вчителів початкової школи, медперсонал, викладачів з школи мистецтв, психолога. Передбачається і активна участь педагогів у обговоренні проблеми, тому заздалегідь готуємо список необхідної для опрацювання літератури, питання для обговорення. Вихователі не готують докладів чи виступів, проте користуються записами, планами, цитатами.

У нашому педагогічному колективі працюють творчі, досвідчені вихователі, а тому, вважаємо, доцільно проводити майстер-класи.

Майстер-клас з впровадження розмовної психотерапії Марії Монтессорі провела для своїх колег І.М. Пінчук; як знімати стреси та керувати своїм емоційно-психологічним станом рекомендувала Л.Є. Шершень. Вихователі-учасники переконались в тому, що такі види роботи необхідні для формування у дошкільнят впевненості в собі, самоповаги, відчуття значимості в дитячому колективі.

Поширеними в роботі дошкільників стали і методичні посиденьки, які допомагають створити сприятливий психологічний клімат в певній групі, у певного педагога.

Ми дозволили собі дещо змінити цей вид роботи, пристосувати його до своїх потреб, бажань, і назвали його «Педагогічні гостини». Вважаємо, що за своєю суттю цей захід є найважливішою педагогічною знахідкою.

«Педагогічні гостини»  проводимо у кожного вихователя, у віковій групі, де він працює. Термін і умови проведення цього заходу обговорили на серпневій педагогічній раді, що дає змогу чітко, виважено планувати всю методичну і навчально-виховну роботу з дітьми. «Педагогічні гостини» сприяють розвитку творчого потенціалу педагогів, спонукають до пошуку нових, цікавих форм роботи з малюками, розкривають нові професійні можливості.

«Відкритий мікрофон», постійно діюча  рубрика «Я так думаю» ці методи також сприяють активізації не лише педагогів, а й всіх членів колективу. Особливо актуальними ці методи є при вирішенні екстрених проблем, які не вимагають довготривалого вивчення.

Керівництво навчально-виховною роботою закладу здійснюється за принципами відкритості, співробітництва, особистого та колективного бачення шляхів діяльності. Тому «Відкритий мікрофон» дає можливість кожному бути почутим, кожна думка не критикується, а активно обговорюється.

Пошук оптимальних шляхів поліпшення методичної роботи в дитячому садку, вирішення проблеми успішного розвитку дітей дошкільного віку – завжди на повістці дня всіх запланованих заходів. Ці питання розв’язуємо також і такими інтерактивними формами як диспути та дискусії.

Запроваджуємо і таку форму методичної роботи як педагогічні турніри. Заздалегідь повідомляємо педагогів про проведення турніру, про формування команд, вибір капітана, журі та теми, над якими слід попрацювати. Педагогічний турнір "Морський бій на педагогічному морі” дав змогу оцінити фахову майстерність вихователів, їх вміння займатися самоосвітою. Справа серйозна, але граючись, педагоги почувають себе більш впевнено.

Ефективним інтерактивним методом навчання педагогів є моделювання і реалізація проектів. При реалізації проекту використовуються інші інтерактивні методи, що сприяють пошуку нових, цікавих форм роботи. Інформаційно-дослідницький проект «Дивовижні зупинки» був спрямований на збір і аналіз інформації про природні об’єкти і явища на екологічній стежині. Кожний вихователь працював над конкретно визначеним об’єктом (зупинкою) протягом року, враховуючи сезонні зміни у житті живої і неживої природи. Узагальнені матеріали стали цінним методичним надбанням для проведення роботи з дітьми.

Творчі проекти «День народження театру», «У гості до казки», «Ми і наше «Сонечко» включали в себе театралізовані вистави, проведення свят, знімання відеофільмів з участю дітей та створення слайд-шоу.

Поряд з інтерактивними формами методичної роботи використовуємо і традиційні, так би мовити,  класичні. Своє місце займають і міні-лекції, доповіді і співдоповіді, виступи педагогів з інформацією з власного досвіду. Проте постійно працюємо над тим, щоб вони були не сухими трибунними виступами, а зацікавили присутніх, спонукали їх до обговорення, діяльності. Приміром, використання наочності: плакатів, зразків, схем, фотографій, відео- і аудіозаписів. Адже всім добре відомий принцип "Краще раз побачити, ніж сто разів почути”. Щоб донести повний вплив повідомлення, використовуємо невербальні манери поведінки з метою підняття каналу міжособистісних зв’язків: зустріч поглядів, вираз обличчя, жести тощо.

У літературі описано і рекомендовано до використання ще дуже багато різноманітних форм інтерактивного спілкування. А тому перед нашим колективом – великий простір нової, неопрацьованої інформації. Тісна співпраця членів педагогічного колективу: вихователів, вчителя-логопеда, соціального педагога, практичного психолога, інструктора з фізкультури і музкерівників задля одного – виховувати, ростити здоровими, навчати наших дітей!  Звичайно, у пошуку нового, ми не відкидаємо набуте, а прагнемо його удосконалити. Для цього чітко визначаємо і плануємо методичну роботу.

Переглядів: 2793 | Додав: sun | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук по сайту




Адміністрація ДНЗ © 2017
Хостинг від uCoz