Сюжетно-рольові ігри дошкільників - 28 Березня 2011 - Дошкільний навчальний заклад "Центр розвитку дитини"




Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0
Головна » 2011 » Березень » 28 » Сюжетно-рольові ігри дошкільників
22:34
Сюжетно-рольові ігри дошкільників

 Ролі, які перебирають на себе діти в процесі гри;

 Ігрові дії, за допомогою яких діти реалізують обрані ролі;

 Ігрове використання предметів, за якого реальні предмети замінюють ігровими;

 Реальні стосунки між дітьми, які виявляються в різноманітних репліках, зауваженнях, за допомогою яких регулюється розвиток гри.

Гра – невід’ємний від людського існування вид діяльності, у процесі якої відбиваються і закріплюються уявлення про навколишній світ, формуються навички, необхідні для успішної праці, виховуються організаторські, творчі здібності. Вона стимулює наполегливість, тренує увагу, збагачує пам’ять. Першим вченим, що намагався систематизувати вивчення гри був німецький вчений Гросс. Він вважав, що гра є несвідомою підготовкою молодого організму до життя.

Режисерські та сюжетно-рольові ігри. В чому відмінність?

Сучасні дослідження з питань виникнення та розвитку ігор дають різні підходи до розгляду таких видів ігор, як режисерських та сюжетно-рольових.

По-перше, режисерська гра розглядається як самостійний вид самодіяльних ігор, які виникають у старшому дошкільному віці та мають форму розгорнутої рольової гри. Для таких ігор характерним є позиція дитини-гравця:

По-друге, режисерські ігри розглядаються як перша сходинка до оволодіння сюжетно-рольовими іграми і не виділяються в окремий вид самодіяльних ігор, вони також характеризуються самостійним керуванням діями з предметами  по ходу розгортання сюжетної лінії, виконанням функцій людей та предметів без взяття на себе ролей.

Однак, на нашу думку, принциповою характеристикою у визначенні відмінностей режисерської гри від сюжетно-рольової є наявність реальної взаємодії між учасниками гри. Сюжетно-рольові ігри мають схожу структуру з режисерськими, але відрізняються тим, що в них відсутні реальні стосунки між учасниками. Тому у своїх дослідженнях розрізнятимемо самодіяльні, творчі, сюжетно-рольові ігри, які спрямовані на партнерську взаємодію з однолітками, та самодіяльні, творчі, режисерські ігри дошкільників, у яких відсутня реальна взаємодія гравців.

Специфіка сюжетно-рольових ігор, які мають репродуктивний та творчий характер, дала можливість спостерігати процес привласнення дітьми комунікативної поведінки, спрямованої на партнерів по спільній діяльності, визначити структуру комунікативних функцій дошкільників у творчий грі, спостерігати їхнє послідовне розгортання в процесі засвоєння спільної взаємодії з однолітками.

Керівництво сюжетно-рольовою грою

Керівництво сюжетно-рольовою грою в дошкільному закладі, як і педагогічний процес загалом, ґрунтується на демократичних засадах, взаємодії і співпраці. Здійснюється у двох основних напрямках:

1. Непряме керівництво (без втручання вихователя у гру), спрямоване на забезпечення досвіду дітей, через емоційне сприймання формування основ для розвитку дитячої гри:

- спостереження;

- цільові прогулянки;

- екскурсії;

- бесіди;   

- читання художньої літератури;

- перегляд кіно (відео-, діафільмів);

- заняття (особливо-мовленнєві);

- розгляд ілюстрацій (фото, картин);

- ознайомлення з атрибутами, предметами-замінниками та способами їх ви-користання;

- організація ігрового простору (добір, виготовлення власноруч);

- ігри (конструктивні, дидактичні, рухливі);

- зображувальна діяльність;

- ігри-імітації;

- уявні «телефонні розмови»;

- придумування історій (для плануваннягри, наприклад, «Придумаймо історію про хвору дівчинку і те, як допоміг незвичайний чай»);

- «домашні завдання», які б привчили дитину до самостійного пошуку інформації (наприклад, «Як мама прибирає. Що робить спочатку, що потім...»).

2. Пряме керівництво (з втручанням у гру).

Керівництво грою досягає мети, якщо стиль спілкування дорослого з дітьми відповідає стилю ігрового спілкування одне з одним. Головний шлях впливу на розвиток дітей у процесі гри — це вхід в ігрові стосунки з дітьми через міжособистісне спілкування дорослого з дітьми. Увійшовши в Ігрові стосунки з дітьми, дорослий шляхом особливих звертань — реплік, порад, запитань, нагадувань, які своєю ігровою формою і тоном узгоджуються з характером поведінки дітей, яки виконують ігрові ролі, опосередковано активізує дитяче мислення, мову, пам'ять, уяву. Зі змісту і тону звертань дорослого дитина відчуває, що з нею ведуть розмову як з тим дорослим, в образ якого вона перевтілилась. Це викликає у дитини бажання вступити з дорослим у ігрові стосунки, практично використати його рекомендації, погодити їх з власним виконанням ігрової ролі.

Дорослий може перебувати серед дітей, які граються, але постійно не виконувати ігрової ролі. Не пов'язуючи своїх дій з певною роллю, педагог легко і невимушено епізодично вступає у міжособистісне спілкування почергово з усіма дітьми, яким потрібна допомога. Ігрова форма звертання дорослого до дітей забезпечує опосередкований вплив на розвиток гри, зберігаючи при цьому ініціативу, творчість, підвищує активність і самостійність дітей.

Отже:

1. Вихователь — носій ігрових умінь (орієнтовно в молодшому дошкільному віці) передбачає активну участь вихователя у грі, сприяє сталості ігрового задуму (орієнтовно в молодшому дошкільному віці).

2. Вихователь — партнер і помічник у грі (орієнтовно середній і старший дошкільний вік).

Переглядів: 14424 | Додав: sun | Рейтинг: 2.1/10
Всього коментарів: 5
5 Anabolic   (30.11.2012 02:30)
спорт медицина

4 Sernesusa   (19.09.2012 13:27)
Привет друзья

3 faigreefuergo   (31.08.2012 23:01)
нейросети переработка информации http://ai4trade.com/CurrencyConversion/currency-rates-saudi-riyal курсовая искусственный интеллект Кретов Н.Н. нейросети индикатор http://ai4trade.info/NeuralNetworksFinancialForecasting/neural-networks-stock-prediction .
нейронные сети.модели нейронных сетей

2 uniorncer   (22.08.2012 01:20)
SEO

1 evgeniivas   (25.03.2012 09:45)
ПРОДАМ ГОВОРЯЩУЮ МОЧАЛКУ
Приглашаем компаньонов-инвесторов в новое производство "ГОВОРЯЩИХ МОЧАЛОК"
Приглашаем Дилеров, дистрибьюторов, Оптовиков.
[b]Такие мочалки не выпускаются нигде в мире.[/b]
Таких мочалок 187 видов,цветов,расцветок и разных рисунков.
[b]Мочалка имеет международный патент на изобретение.[/b]
Рентабельность производства [b]400%[/b].
С уважением Евгений Васильевич
diet09@mail.ru
+38 067 853 19 16 Предложите своим друзьям
скайп - diet09

Вхід на сайт

Пошук по сайту




Адміністрація ДНЗ © 2014
Хостинг від uCoz