Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі з дошкільниками - 28 Лютого 2013 - Дошкільний навчальний заклад "Центр розвитку дитини"




Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Лютий » 28 » Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі з дошкільниками
09:29
Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі з дошкільниками

«… турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили». (В.О.Сухомлинський)

Навчити дітей турбуватися про власне здоров’я – одне з найважливіших завдань вихователя. У центрі розвитку дитини «Сонечко» проводиться цілеспрямована робота з валеологічного виховання. Педагоги докладають багато зусиль для того, щоб кожна дитина зрозуміла, як важливо з дитинства уникати факторів ризику для здоров’я, обрати стиль поведінки, який не завдає шкоди фізичному і психічному стану.

Робота з оздоровлення проводиться в єдності з природою – адже дитина це часточка природи. У нас в садочку є для цього всі необхідні умови: чудове природне оточення, квітники, ігрові майданчики, сад, неподалік – парк.

Для вирішення  завдань з фізичного виховання є всі необхідні умови: функціонує спортивна зала оснащена необхідним спортивним інвентарем, який відповідає санітарно-гігієнічним і педагогічним нормам та вимогам техніки безпеки. В кожній віковій групі є спортивні куточки для самостійної рухової активності.

Інструктор з фізкультури та вихователі вікових груп вміло впроваджують на своїх заняттях нетрадиційні підходи до системи фізкультурно-оздоровчої роботи. В структурі заняття є обов’язковими масаж, самомасаж, дихальні вправи, корегувальна гімнастика, використання нетрадиційного обладнання.

Не забуваємо і про сучасні нетрадиційні форми і методи оздоровлення: кольоротерапія, музикотерапія, танцювальна терапія, фітотерапія.

Працівники закладу спільно з батьками власноруч виготовили безліч обладнання для роботи по оздоровленню, профілактиці плоскостопості, сколіозу, яке вони використовують під час проведення «хвилинок-здоровинок» та інших оздоровчо-профілактичних заходів.

Нетрадиційна методика фітболгімнастики є чи не найпростішою у застосуванні та викликає велике емоційне задоволення у дитини. Фітболгімнастика включає виконання гімнастичних вправ на великих надувних еластичних м’ячах. Проте необхідно пам’ятати про їх оптимальні розміри: для дітей 3-4 років – діаметр 45 см, для дітей 5-6 років – діаметр 50 см, для дітей 6-7 років – діаметр 55 см. Вправи фітболгімнастики важливо виконувати із різних вихідних положень: сидячи на м’ячі, лежачи на м’ячі обличчям вниз з опорою на кисті рук та стопи ніг, стоячи, тримаючи м’яч у руках. Рухові дії з гімнастичними м’ячами зміцнюють м’язи спини й черевного пресу, але головне формують навички правильної постави. Крім того така діяльність сприяє вдосконаленню функцій рівноваги і рухового контролю, а також зміцненню та розслабленню груп м’язів і можуть бути використані для тренування серцево-судинної та дихальної систем.

Дихання є важливою ланкою дихальної гімнастики. Вихователі проводить з дітьми вправи на дихання з метою лікування (після консультацій з лікарем) та для підтримки психічного і фізичного здоров’я малюків. Для цього використовують елементи загальновідомих методик Бутейко, Стрельнікової, даоської дихальної гімнастики. Цілющі механізми дихальних вправ мають позитивний вплив на кору великих півкуль головного мозку і вегетативних центрів підкірки, на ендокринну, імунну, дихальну, серцево-судинну, травну системи організму.

У системі використання здоров’язберігаючих технологій відводиться місце і аромотерапії. Після бесід з батьками та консультаціями лікаря проводяться сеанси аромотерапії у поєднанні з музикотерапією. Адже вчені довели, що запахи здатні керувати настроєм, працездатністю.  Найбільш поширено використовуються настоянки: лимона, евкаліпта для підвищення працездатності, збудження нервової системи після сну; під час засинання – ромашки, меліси; для зняття дратівливості, плаксивості – верби. Використання на заняттях і у повсякденному житті техніки аромотерапії дозволяє організувати освітньо-виховну роботу з більшою користю і додатково оздоровчим ефектом.

Ефективною для профілактики різних захворювань є Су-Джок терапія. Це система лікування шляхом стимуляції певних точок різними методами (голками, насінням,  пальцевим тиском тощо). Дані точки розташовуються в області кисті і стопи людини. В корейській мові „су-джок” означає „кисть-стопа”. Кисть і стопа є „дзеркальним відображенням” тіла людини, вони володіють функцією „дистанційного керування”, яка може використовуватися для лікування захворювань.  У роботі із молодшими дошкільниками використовуються прийоми ходьби по «доріжках здоров’я» із одночасним розминанням, подразненням долонь шипованими м’ячиками (шишками). З другої половини навчального року педагог починає навчати дітей точковому масажу стоп, долонь, пальців.

Викривлення хребта у дітей - поширене порушення дитячого здоров'я. У сучасній медицині викривлення хребта у дітей вважається «молодим» захворюванням через те, що оформилося воно в окреме захворювання відносно недавно. Сучасне людство схильне процесу акселерації - прискореного розвитку кісткової і м'язової тканини в дитячому віці. Особливість цього процесу полягає в тому, що кістки ростуть швидше м'язів, що і призводить до розвитку викривлення хребта у дітей.

Значне місце у організації оздоровчої роботи з дітьми надаємо вправам для профілактики порушень постави та плоскостопості.  Для формуванню правильної постави використовуються ортопедичні стінки. Діти стають, торкаючись п’ятьма точками (голова, плечі, сідниці, гомілки, п’яти) на 1 хв. Руки мають бути розведені долонями назовні, ступні розведені на 30 градусів. Після декількох сеансів вихователь вчить дітей виконувати вправи: нахили в сторони, присідання із звуками.

Профілактиці сколіозу сприяють також вправи із використанням тубусів,  ходьба по «хитрих доріжках»  - доріжках, на яких наклеєні ступні у різних напрямках, ходьба із мішечками у вигляді квіточок на голові (їх вага має бути 100-120 г).

Поряд із зазначеними оздоровчими прийомами широко використовується казкотерапія, сміхотератія, ігротерапія. Адже веселий, позитивний настрій дитини протягом дня у дошкільному закладі сприяє фізичному, психічному і моральному здоров’ю дитини. Та й батькам лише додається позитивних стимулів від того, що їхній дитині добре у дитсадку.

Переглядів: 4450 | Додав: sun | Рейтинг: 3.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук по сайту




Адміністрація ДНЗ © 2017
Хостинг від uCoz